Beställningar

Kommer mitt blomsterbud levereras på önskat datum?

- Ja, det kommer levereras på önskat datum, under förutsättning att all information i ordern är

korrekt och den utförande butiken lyckats komma i kontakt med mottagaren innan leverans.

Måste butiken ringa innan och på så sätt förstöra överraskningen?

- Butikerna runt om i landet har olika rutiner för huruvida de ringer innan eller inte. I storständerna

t ex så finns det portkod eller låst port på de flesta adresser och därför måste butiken kontakta

mottagaren före leverans. Om information om portkod finns och om blommorna får hängas på

dörr så kan blommorna bara skickas ut utan att butiken ringer mottagaren, men det är fortfarande

butikens rutiner som gäller.

Jag vill inte att ni ringer innan leverans, hur ska jag göra då?

- För att vara säker på att butiken inte ringer innan leverans så skriv med detta tydligt i din order.

Om butiken skulle råka på några oklarheter så kan de då kontakta dig som beställare om de

undrar något.

Jag ser ett fel i min orderbekräftelse, hur rättar jag till det?

- Om det uppstått ett fel, oavsett om det är i korttexten eller adressen så är det snabbaste sättet

att mejla oss vad du vill ändra.

Ändring kan ske under förutsättning att butiken inte redan administrerat och skickat iväg

beställningen för leverans.

Glöm inte att skriva vilket ordernummer det gäller för snabbare hantering.

Kan jag avbryta en order?

- Det går att avbryta en order om floristen inte redan hanterat denna. Är det en begravning så kan

butiken ha planerat in blommor för just denna order och då kan det vara svårt att avbryta en order

om det är nära inpå leveransdatumet.

Varför har jag inte fått en orderbekräftelse trots genomfört köp?

- Om din orderbekräftelse inte kommit kan du kika i skräpposten. Ligger den inte där så har du

skrivit fel mejladress i ordern.

Kan man vara anonym som beställare?

- Ja. Vi lämnar aldrig ut några uppgifter om beställaren. Endast det som står som korttext i din

order är det som mottagaren får se. Samt mottagarens adress och telefonuppgifter i ordern.

Leverans

När levereras mitt blomsterbud?

- De flesta blomsterbud levereras mellan ca 9-19. Företagsleveranser sker inom kontorstider 9-17

och hemadresser sker vanligtvis under eftermiddagen/kvällen mellan ca kl 14-19.

Kan jag ange tid för leverans?

- Om du vill vara säker på att få ditt blomsterbud levererat inom en viss tid så rekommenderar vi

dig att ta expressleverans, då bokar butiken leverans för just detta bud och kostnaden blir då

högre. Annars samlas buden ihop och beroendes på i vilken turordning adressen ligger så är det

därför svårt att ange en exakt tid. Önskemål kan alltid anges och budet gör då sitt bästa för att

tillgodose önskemålen kring detta.

Får jag ett leveransbesked?

- Ja det kommer ett leveransbesked till din mejladress som du angav i beställningen. Ibland kan

detta hamna i skräpposten så du kan kolla där om det inte dykt upp i inkorgen.

Kan jag betala med swish?

- Javisst går det bra. Välj swish som betalmetod i kassan så får du information om hur du går

tillväga.

Går det att handla på faktura?

- Vi använder oss av Klarna som betalmedel när det gäller fakturering och kortbetalning. Är du

godkänd som kund hos Klarna så funkar detta alternativet i kassan.

Betalningsvillkoren hos Klarna är 14 dagar och det går även att delbetala din faktura.

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla