Kommer mitt blomsterbud levereras på önskat datum?
- Ja, det kommer levereras på önskat datum, under förutsättning att all information i ordern är
korrekt och den utförande butiken lyckats komma i kontakt med mottagaren innan leverans.
Måste butiken ringa innan och på så sätt förstöra överraskningen?
- Butikerna runt om i landet har olika rutiner för huruvida de ringer innan eller inte. I storständerna
t ex så finns det portkod eller låst port på de flesta adresser och därför måste butiken kontakta
mottagaren före leverans. Om information om portkod finns och om blommorna får hängas på
dörr så kan blommorna bara skickas ut utan att butiken ringer mottagaren, men det är fortfarande
butikens rutiner som gäller.
Jag vill inte att ni ringer innan leverans, hur ska jag göra då?
- För att vara säker på att butiken inte ringer innan leverans så skriv med detta tydligt i din order.
Om butiken skulle råka på några oklarheter så kan de då kontakta dig som beställare om de
undrar något.
Jag ser ett fel i min orderbekräftelse, hur rättar jag till det?
- Om det uppstått ett fel, oavsett om det är i korttexten eller adressen så är det snabbaste sättet
att mejla oss vad du vill ändra.
Ändring kan ske under förutsättning att butiken inte redan administrerat och skickat iväg
beställningen för leverans.
Glöm inte att skriva vilket ordernummer det gäller för snabbare hantering.
Kan jag avbryta en order?
- Det går att avbryta en order om floristen inte redan hanterat denna. Är det en begravning så kan
butiken ha planerat in blommor för just denna order och då kan det vara svårt att avbryta en order
om det är nära inpå leveransdatumet.
Varför har jag inte fått en orderbekräftelse trots genomfört köp?
- Om din orderbekräftelse inte kommit kan du kika i skräpposten. Ligger den inte där så har du
skrivit fel mejladress i ordern.
Kan man vara anonym som beställare?
- Ja. Vi lämnar aldrig ut några uppgifter om beställaren. Endast det som står som korttext i din
order är det som mottagaren får se. Samt mottagarens adress och telefonuppgifter i ordern.
Leverans
När levereras mitt blomsterbud?
- De flesta blomsterbud levereras mellan ca 9-19. Företagsleveranser sker inom kontorstider 9-17
och hemadresser sker vanligtvis under eftermiddagen/kvällen mellan ca kl 14-19.
Kan jag ange tid för leverans?
- Om du vill vara säker på att få ditt blomsterbud levererat inom en viss tid så rekommenderar vi
dig att ta expressleverans, då bokar butiken leverans för just detta bud och kostnaden blir då
högre. Annars samlas buden ihop och beroendes på i vilken turordning adressen ligger så är det
därför svårt att ange en exakt tid. Önskemål kan alltid anges och budet gör då sitt bästa för att
tillgodose önskemålen kring detta.
Får jag ett leveransbesked?
- Ja det kommer ett leveransbesked till din mejladress som du angav i beställningen. Ibland kan
detta hamna i skräpposten så du kan kolla där om det inte dykt upp i inkorgen.
Kan jag betala med swish?
- Javisst går det bra. Välj swish som betalmetod i kassan så får du information om hur du går
tillväga.
Går det att handla på faktura?
- Vi använder oss av Klarna som betalmedel när det gäller fakturering och kortbetalning. Är du
godkänd som kund hos Klarna så funkar detta alternativet i kassan.
Betalningsvillkoren hos Klarna är 14 dagar och det går även att delbetala din faktura.